10 mrt 2008

Kokerellen (deel 2)

Het leidt geen twijfel dat een mens die alleen woont,en verondersteld wordt voor zichzelf te zorgen, zich al eens de nonchalance veroorlooft om niet te koken,maar pakskesvoedsel te bereiden. Iedereen vergrijpt zich wel eens aan de pasta's met bijgevoegd sausje, pizza's,voorverpakte delhaize maaltijden en andere ranzigheden. Aangezien ik moet overleven op 5euro per dag,en daarenboven de gierigheid hanteer om daarvan nog eens wat te willen uitsparen, hoeft het niet vermeldt dat het voedsel dat ik hier verwerk vaak haast met de neus dicht naar binnen schuift. En zelfs al had ik de intensie: koken kan ik toch niet.

Nu,het toeval wil, dat mijn lever dit weekend een beetje vreemd begon te doen. (Ondanks dat de maaltijd 'zilvervliesrijst op een bedje van mangosinaassaus en mayonaise,afgewerkt met schorseneren' al twee weken geleden verteerd had moeten zijn!) Ik ben een vegetariër,opgegroeid tussen sojascheuten en zeewier, en ik kan u verzekeren, dat het gebrek aan vitaminen een zware terreuraanslag is op mijn sterfelijke ingewanden.

Dus. Ik zou graag via deze weg een klein vacature plaatsen. Ik zoek gemotiveerden (m/v) die het zien zitten om voor/met mij te koken. De basisvereiste is de vaardigheid tot improvisatie met beperkte culinaire middelen (en dan hebben we het over zowel ingrediënten als infrastructuur). Verder een verantwoordelijke attitude wat betreft salmonella en andere mogelijke consequensies die ik zowieso op uw nek zal schuiven. Qua persoonlijkheid graag een vriendelijk,geduldig type met opvallend doorzettingsvermogen. De beloning zal uiteraard in natura zijn, (indien eetbaar) en anders in't zwart.
Contact opnemen kan via: 0478/510177
voor een persoonlijk onderhoud.
Aanbod geldig zolang mijn voorraad strekt.

5 opmerkingen:

Chris zei

ik bied mij hierbij, persoonlijk aan, om met mijn creatieve delen van mijn hersenen, u maaltijden voor te schotelen, waarvan u goedkoop kan genieten, en kan blijven genieten.

u zal zelf verschieten, wat we kunnen doen met een simpel ding zoals een ei en een tomaat

mvg,
een ex-alleen-studio-bewoner

Anoniem zei

koker:
3: cilindervormig voorwerp, zij het open, gesloten of alsliutbaar aan één of beide zijkanten, waarin iets kan worden opgeborgen
2: toestel om iets in te koken
3: mannelijk persoon die kookt, met andere woorden, ik die kookt voor jou?
-ellen:
1: meisjesnaam, welke ik liever vervang door "Joke"

dus opdracht geslaagd als ik het nieuwe woord "kokerjoke of jokekoker" mag uitvoeren...

is deze cv voldoende joke?

xxx kurtertje

MetalArend zei

*leent zijn "studentenkookboek" uit aan Joke*

en ik blijf erbij: pasta of rijst van de colruyt, in liters gekocht, is steeds een heel goedkope basis, waardoor je geld hebt om te steken in de vitamines!

Joke zei

Chris en metalarend : Het is genoteerd. Anoniempje:Kokerjoke is origineel,maar niet echt flatterend. Bedenk een die bij mijn elegantie en finesse past,en ge zijt aangenomen.

MetalArend zei

Elegantie en finesse? Dan toch niet op het vlak van koken :p *kuch*