17 apr 2008

Briefje aan de leerkracht.

Beste Tim Vanhoomissen,

Als ijverige,doch niet te overdreven toegewijde studente in uw les Statistiek,heb ik mijzelf de arrogantie toegeëigend om deze korte brief ter uwer adresse te schrijven. Het leidt geen twijfel dat ik,ondanks de menige afdwalingen,oogknipperingen,dutjes,tekeningetjes op de linkerzijde van de cursus,babbeltjes tegen vrienden en andere onverklaarbare aandachtsschommelingen,steeds enorm geniet van uw hoorcolleges. Zelden heb ik tijdens kansberekingen zo mijn mondhoeken voelen krullen,en hebben frequentietabellen, door al uw side-jokes,mij zoveel vreugd gebracht.

Dit,beste professor Vanhoomissen,want ik heb begoogled dat u gedoktoreerd bent, heeft mij tot nadenken gestemd.Het is een hoogst bizar gegeven dat uitgerekend een man met een bril,zoals uzelve,boeiend les geeft, relevante mopjes maakt EN niet wereldvreemd is,ondanks de gevolgde opleiding.

Het spijt me daarom u te melden dat al reeds na anderhalve week les van u gehad te hebben, ik uw misterie ontrafeld heb. Het heeft me denkwerk gekost,overleg met betrouwbare netwerken, maar de bewijzen zijn overduidelijk.

Natuurlijk hebt u een naam,waarvan iedereen zegt: 'Ja,zo zijn er 13 in een dozijn!".Camouflage! Natuurlijk geeft u les Statistiek! De 'S' op uw strak blauw-rood pakje wordt meteen wat relevanter. Natuurlijk komt u met de fiets naar school! Wie zou zich anders geen vragen stellen bij uw gespierde kuiten en armen! Wie zou er ooit denken dat u, beste Meneer Vanhoomissen, de reïncarnatie bent van Clark Kent?!

Sinds ik deze ontdekking heb gedaan, is naar de les komen geen enkele moeite meer. Maar u hoeft zich echt geen zorgen te maken: Bij mij is discretie verzekerd. Alleen ik en mijn beste vrienden,die echt wel te vertrouwen zijn, zullen het geheim bewaren. Ook bij uw afwezigheid,toevallig tijdens momenten van hevig terreur, zullen wij zwijgen als een graf.

Ik ben zeer blij dat dit me van het hart is,beste superman, maar ik had echter nog één klein euvel,waar u soelaas op zou kunnen bieden. Dit betreffende een ritje door de lucht, huizend in uw stevige armen, met een wapperend rode cape die zelfingenomen duiven een mep verkoopt. Het is echt een soort van levensdroom geworden, en ik beloof dat ik echt onrealistisch hard zal studeren voor uw vak, na dat u die heeft waargemaakt.

Aangezien ik besef dat u niet zomaar kan antwoorden, omdat e-mails kunnen onderschept worden, stel ik voor dat u,indien u akkoord gaat met mijn voorstel, tijdens de pauze van de eerstvolgende les statistiek het rechter-ezelsoortje van blz 58 van mijn cursus met je lazerogen wegbeamed. Ik wacht vol ongeduld.


Liefs,

groetjes

en een welgemeende normaalverdeling,


Joke


5 opmerkingen:

Unknown zei

Statistiek moet echt zo ongelofelijk saai zijn he..

Chris zei

@ ammanuel, ik vond statistiek een van de meer boeiende onderdelen van wiskunde, tesamen met meetkunde... eerlijk gezegd vond ik die twee zelf best leuk.

Unknown zei

meetkunde vond ik inderdaad ook echt interessant.. wrs enkel en alleen omdat ik er als enige goed in was..
Statistiek zegt me niet veel maar ik ga toegeven dat k het niet echt uitgebreid heb gehad, maar mijn eerste indruk stemde mooi overeen met de post.. vandaar :)

Anoniem zei

Wauw! Wat heb ik genoten van dit korte relaas. Zelf krijg ik sinds september psychologie van dhr Vanhoomissen. Nu ik dit geheimpje ken, zal mijn concentratievermogen misschien wel op peil blijven.

Joke zei

Heerlijk, zo'n anonieme persoon laten glimlachen met mijn onnozeliteiten. Pittig detail: 1 maand later stuurde hij een lange mail terug om mijn theorie te bevestigen:)