24 apr 2008

Briefje aan de leerkracht.(2)

Beste Tim Vanhoomissen,

Verbaasd,verbouwereerd en lichtjes ontstemd was ik,toen ik dinsdagmiddag de aula uitliep.Desalniettemin ik nog steeds graag het leslokaal betreedt in uw nabij zijn, moet de teleurstelling me toch van het hart. Hebt u mijn briefje niet ontvangen?
Was er dan zoveel kwaad te bestrijden tussen maandag en donderdag deze week dat zelfs een confessie ten aanzien van een van uw betere leerlingen (we spreken hier over een resultaat van 19/20 op Statistiek I) niet meer in de agenda bleek te passen?

Het ezelsoortje op bladzijde 58 van mijn cursus,alsook mijn hoopvolle verwachtingen bleven volledig onaangeroerd. En dat u tijdens de les toevallig mijn naam gebruikte tijdens de opsomming van de namen in een ad random geselecteerde steekproef in een uitgevonden experiment,hoeft geen excuus te zijn om mij daarna totaal te negeren.

Ik wil er u op wijzen,beste Tim, dat ik een groot geheim van u bewaar, met volle overtuiging en met discretie. Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat u,als zijnde de held in kwestie, mij een gunst doet om deze loyaliteit op zijn minst te erkennen.

Ik druk bij deze gaarne nog eens op de belangrijkheid van ons persoonlijk onderhoud, en laat het toch een klein waarschuwing inhouden. We zouden niet willen dat de lessen plots hoeven te stoppen wegens vreemde reacties van de docent statistiek op lichtgroene staafjes kryptoniet?

Liefs,

groetjes

en een welgemeende hypothesetoetsing

Joke

Geen opmerkingen: