19 okt 2008

The American Dream

Ik kan het niet langer voor mijzelf houden...het moet eruit. Ik weet dat ik door dit te schrijven, door dit geheim met de wereld te delen, misschien mijzelf...wat zeg ik,het gehele continent...wat zeg ik,alle continenten ter wereld in gevaar breng...Nuja, niet in gevaar, maar allesinds, het zou een heel ander licht werpen op alle zekerheden in een mensenleven...

Ik zei nog zo tegen mijzelf: waarom ik? Waarom moet net ik dit weten? Joke, de eeuwige piekeraarster, wiens gedachten vaak zohard overkoken dat d'r haar ervan gaat krullen.
Ik zie het dan ook ergens als een verplichting naar mijzelf toe om deze ontnuchterende feiten niet voor mijzelf te houden, en besides, jullie hebben het recht dit te weten...

De ontdekking gebeurde toen mama mij de foto's toonde van haar vakantie op Kreta. Fier als ze was vergezelde ze elke foto van een dosis informatie waar niemand wat aan heeft. Tot ik deze foto zag.

Op het eerste zicht een normale vakantiefoto: palmboompjes,zon,zee,strand...kortom, een postkaartje. Tot mijn lodderoog twee figuren opmerkte...2sec,3sec tuimelde de visuele informatie door mijn brein...en plots: herkenning. Ik was in shock...
Deze twee opmerkelijke mannen, speels en verliefd, pronkten namelijk in het midden van de foto. Twee zakenmannen, water in het rond spattend op het strand van Kreta. Mama vertelde me nog dat ze de ene tegen de andere "Catch me if you can,Johnny!!" had horen roepen, maar hare frank was, zoals het een VandeVelde-familielid betaamd,wat laat gevallen. Mij maken ze niks meer wijs: dit hier is liefde, gefotografeerd in zijn puurste vorm. Weg van alle zorgen,verwaarloosbare verkiezingscampagnes en papparazi konden ze dus eindelijk zichzelf zijn...(dat was natuurlijk buiten ons mama gerekend) De liefde tussen de 2 grootste rivalen in Amerika ligt zwart op wit nu in een mappeke in ONZE fotoschuif.
Nu, ge begrijpt, beste lezers, dat ik u ga moeten vragen om dit voor uzelf te houden. Stel u voor wat het teweeg brengt moest gij, uitgerekend gij die ik zo vertrouw,zoiets aan het licht brengen. T'gaat impact hebben op uw leven,op mijn leven, da gaat ni te overzien zijn. Ik denk dat we het er dus wel over eens kunnen zijn dat deze bijzonder romantische haat-liefdeverhouding beter minstens tot 4november wordt verzwegen. Brokebackmountain-gewijs. (Dankje)

Geen opmerkingen: