8 okt 2008

Psytrance voor dummies

"Wa voor muziek luisterde gij?" Mijns inziens een van de moeilijkste vragen die een mens mij zou kunnen stellen (naast the meaning of life e.d.). Niet alleen omwille van het feit dat mensen persoonlijkheids-etiketjes kleven naast muziekstijlen, maar ook omdat het in mijn geval simpelweg niet concreet te beantwoorden valt. Ik luister namelijk naar alles. Ongezeverd.

"Ge moet in het leven de confrontatie durven aangaan met wat u onbekend is." Dat vindt zowieso iedereen. Maar als het aankomt op muziek? Dan kruipen mensen in een afgelijnd hokje met ooglappen en Mp3-oortjes. Ze staan niet open voor iets anders dan wat ze van 'moment one' goed vinden (of wat hun vrienden goed vinden,nog zoiets). Ik ben daarom ook bijzonder fier op mijn muzikale open mind:
In juli naar Tomorrowland in Boom...
In augustus naar Pukkelpop in Kiewit...
In september naar Milk Inc. in het Sportpaleis...
In oktober naar een goa-feestje in de grenslandhallen...
Ok. Deze laatste heeft me wel wat kritiek opgeleverd:

Mama: "ge gaat daar toch ni tussen die hippies zitten zeker?!"
Koen: "Junkies,allemaal!!!"
Opnieuw Mama:"brengt maar genen drugs mee naar huis!"
Ik: "Nee mams,die zal ik daar wel nuttigen;)"
Mama: *paniek*

Wreedaardig echt, hoe muziekstijlen aan bepaalde soorten mensen in de maatschappij worden gekoppeld. Anyhow, zoals altijd prefereer ik empirisch onderzoek boven de mening van de onwetende medemens, en net zoals altijd drijft mijn nieuwsgierigheid me dan ook in de armen van een nieuwe, boeiende ervaring. Ik ben zelfs aangenaam verrast door al het zweverige,de kleuren,de muziek, de natuurlijke trance waar het me in bracht. En dit was dan nog een groot event...kleinschalig heeft het zowieso nog meer impact op je 'zijn'. Een niet-zo-gemeende-doch-van-enige-arrogantie-voorziene middelvinger dus aan al degenen die me dachten te overtuigen van het tegendeel...Enfin, nu nog The Night of the Proms en ik sticht totale verwarring;)

More :
http://www.back2basicsonline.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Goa_trance
http://www.youtube.com/watch?v=2Vn2g3TnKLE

Geen opmerkingen: