2 mei 2008

I predict a diet.

Een modeshow,een communiefeest, en de zomer in't verschiet,
doet een vrouwelijk wezen als ik wel eens afkeurend in de spiegel kijken.
Het moge haast een traditie wezen,maar ja hoor,
ik ga weer maar es diƫten!
Vasten helpt niet,dat heb ik al geprobeerd.
Dan eet je niet,en een week later eet je voor een heel leger.
De Weight Watchers?
Langzaam vermageren,elke week samenkomen
als een zelfhulpgroep voor dikkies om mekaar te stimuleren,
en dan op je gewicht blijven....
been there,done that,bullshit.
Telkens als je iets eet kijken hoeveel 'points' dat ding is,
en of het nog wel past in je vreet-dagschema.
No thanks. Dat houdt geen hond vol.
Atkins? Ook geprobeerd!
(zie 'Ik en meneer Atkins,4 oktober)
Je propt jezelf vol met kaas en andere vettige brol,
krijgt een vies,dik opgevuld gevoel in je maag,
en je lever gaat naar de vaantjes omdat je geeneens meer
fruit mag eten. Die strijd heb ik ook mooi verloren.
Nee...vorige week ben ik begonnen aan een dieet
dat me even ondoeltreffend als onhoudbaar lijkt op lange termijn
maar voorlopig doet het zijn werk: kilocalorieƫn tellen!!!
Een goeie vriendin van mij is er 30kilo mee afgevallen,
en uiteindlijk is 'mager' eten nog altijd de meest basic methode
om wat winterkilootjes te verliezen...
en zodra ik klaar ben,ga ik er ongeveer zo uitzien:
Wish me luck!!!

1 opmerking:

Chris zei

beste joke,

joggen in combinatie met kcal tellen is een meer dan afdoend middel om af te vallen. maar overdrijf zeker niet ;)