4 dec 2008

Lessius Hogeschool.

Mijn school. Ik heb veel gemeen met mijn school. Vooral hun vermogen tot efficiƫnte organisatie leunt sterk aan bij mijn chaotische geest. Toen ik 3jaar geleden besloot om te gaan studeren aan de Lessius Hogeschool te Antwerpen had ik echt allerminst een vermoeden van de bizarre, haast louche praktijken die er zich voordoen.

In mijn 1ste jaar,bijvoorbeeld: Eerste examenperiode, eerste examen Algemene Psychologie. Ik had al kunnen vermoeden dat er iets fout zou lopen, doch ben ik niet van zulke bijgelovige aard dat een zelfmoordpoging op de spoorwegen tussen Aarschot en Antwerpen (vlak voor het examen) mij van enige vermoedens had kunnen voorzien. Een maand later echter krijg ik een mailtje in mijn schoolmailbox,dat ik minstens 3keer heb moeten herlezen voor ik geloofde wat erin stond. Na de kalender gecheckt te hebben op de nabijheid van 1 april besloot ik een luide gil te slaken: Het examen Algemene Psychologie was,als bij wonder, in de papiercontainer beland, en het was geen mopje.

In mijn 2de jaar,bijvoorbeeld : stageplaatsen worden uitgedeeld via het even rechtvaardig als onrechtvaardig systeem van lootjetrek. (Misschien moet ik dat ook maar eens proberen wanneer ik belangrijke beslissingen moet nemen?)

En ten slotte,in mijn 3de jaar: Na een paar overlappende vakken eigenhandig te hebben verschoven, krijg ik een TWEEDE studentenkaart in de brievenbus...

Achja, een goede studente is er 2 waard,niet waar?

Geen opmerkingen: