31 dec 2008

Kerst x 4 =

Net geen letale overdosis,
2 kilo extra rond mn heupen
en een hoop onomruilbare kadootjes...

Wat is dat toch met die feestdagen? En waarom wordt het elk jaar grootser en duurder? Het vreselijkste is nog als uw ouders gescheiden zijn,en die van uw vriendje ook. Dan moet ge dus, als ge een van de gelukkigen zijt, naar 4 (!) verschillende kerstmis-gebeurtenissen. Als ik mij goed herinner is Jezu'ke toch maar ene keer geboren?

T'zou straf zijn,zo'ne vierling,waarvan er elke dag eentje naast den heilige in het strooien bakje belandt. Hij zou nogal geschreidt hebben, onze Messias,van't plaatstekort en van de nakende concurrentie. En medelijden zou ze krijgen van mij,ons Maria,en van mijn eierstokken.

Maar dus niet het geval.

K'had trouwens het geluk dat ik maar 3 kerstfeestjes moest bijwonen. K'heb er dan maar eentje zelf gegeven, om het tekort, schreewend als een groot zwart gat, wat op te vullen.


Een kleine optelsom is dan voldoende om te berekenen hoeveel ik reeds achter mijn boeken heb gezeten,als ge weet dat ik tussendoor ook nog bezig ben aan de organisatie van...jawel. oudejaarsavond ;)

Geen opmerkingen: