21 aug 2007

Blik


°geeuw°
Prachtige dinsdagochtend in augustus,en ik zit aan de pc.Vandaag heb ik echt niks gepland,en voor het eerst sinds 2maanden heb ik daar echt geen problemen mee. Achter mij vernietigd de zender Nickolodeon langzaam de nog broze hersentjes van mijn kleine zus,mijn grote broer ligt nog te slapen,en mijn moeder is weer maar eens brood gaan halen (het lijkt bijna een excuus om hier 'smorgens even te kunnen gaan lopen).
Mijn vakantie tot nu toe (even terugblikken kan nooit kwaad) was vrij hektisch. Het soort hektisch waar ik als entertainment-belust jong meisje nooit genoeg van kan krijgen.Vier heerlijke festivals: Werchter! Kneistival!(gratis!) Marktrock! Pukkelpop! (gratis!) ,een onverwacht zalige vakantie aan zee: 2 nachten niet geslapen,omdat ik geen slaapplaats had,of gewoon teveel plezier had in Oostende,1 nacht met enorm veel chocolade-jenever in m'n bloed. Overdag (op 1week tijd) wel 4 verschillende badplaatsen aan de noordzee bezocht,want zeg nu zelf,waarom ver reizen,als je nog niet eens weet wat er in je eigen landje te beleven valt? (verzwijgt wijselijk haar versgeboekte citytrip naar Barcelona) Fata Morgana,Hagelandse feesten, en heel wat nieuwe mensen en muziek (beter) leren kennen.Binnen 2weken word ik 19jaar,geef ik een feestje (de eerste vegetarische BBQ ooit!) en huppel terug de trein op naar Antwerpen (waar ik spijtiggenoeg blijk te studeren). Maar het was ook niet allemaal rozeblaadjes en chocomousse.Ik heb mijzelf ook een paar keer met m'n hoofd tegen de muur gebonkt,getwijfeld over relaties,gevloekt op de marktrockbandjes omdat ik er allergisch aan bleek te zijn,geruzied met vriendinnen,gepeinst over de scheiding van mijn ouders en mijn uit de hand gelopen vakantiejobke en met mijn buik ingetrokken op 1 been op de weegschaal gaan staan.
Voor mij mag er nu wel een nieuwe periode beginnen,een periode waarin ik en Koen meer tijd hebben voor elkaar (want zoals je mss al ontdekt hebt,is mijn vriend nog niet eens in mijn vakantieherrinneringen van dit jaar vermeld),een periode waarin ik weer tot mezelf kom,wat kan nadenken,wat opgroeien (mijn 19de verjaardag lijkt me de geschikte datum!) en vooral...een beetje slapen:)

Geen opmerkingen: