27 aug 2007

GROENTENSOEP

X: Geef acht! Sinds wanneer hebben augurken de pretentie van te praten,hm?
Spruit: Hihi
X: En gij moet zwijgen, spruit, want gij zijt geeneens een soepgroente
Broccoli: Ja maar ze zei toch ni…
X: En gij moet ook zwijgen,want jij bent een fuck-ing Broc-co-li…

(tegen Augurk) Rug recht!
Augurk: Maar ik sta van nature krom…
X: Kop dicht,augurk, ge ziet nog groen achter uw oren.
Ik ben ontevreden over jullie, miezerige groentjes…


Gij, spruit, bent er in geslaagd om verafschuwd en verstoten te worden door eender welk kind,ge zijt klein en verpletterbaar!
(dreigend)
Gij,augurk, bent er ook in geslaagd van mensen het leven zuur te maken, sterker nog, ge makt ze zo pisnijdig dat ze u wel rauw kunnen eten.
En gij, Broccoli, nu bent ge misschien nog fier en elegant, maar later zult ge alleen nog opgemerkt worden met de woorden
(lieflijk) ‘uhm, sjoeke, der zit precies iets tussen uw tanden…’

En daarom moet één van jullie vandaag de soep in!
Augurk+Broccoli+Spruit:
(een beetje door elkaar) nee niet in de soep/ alstublieft niet /ik smeek almachtige…
Augurk: Wie bent u eigenlijk?
X: Bond!
Brocoli: Bond wie?
X:Bond, Bond Zonder Name!
X: WAT ZIJN JULLIE?
Augurk+Broccoli+Spruit:
(in koor,monotoon,alsof het de 1000ste keer is dat ze het opzeggen)
wij zijn kleine,langzaam verschrompelende groentes

X: Dus, wie wordt het?
Augurk: Spruit heeft haar rottingsproces proberen te versnellen met Laxeermiddel!
Spruit: Och, en gij dan! Gij zit toch ook niet meer in uwe bokaal hé !
Augurk: Ge weet toch da’k het op mijn adem krijgt van bewaarmiddelen zeg! Ik heb trouwens gezien da broccoli een affaire had mee Tim Tomaat, de beschimmelde broer van Tom!
Spruit:
(kwaad) Oh! Iedereen weet toch dat slapen bij beschimmelde groentes verboden is!
Augurk:Versnelling van het rottingsproces, ik zeg het u.
Broccoli: Hé das niet waar, ik heb er niet bij geslapen, ik ben tenminste zo geen slet zoals gij.
Augurk: Ja, spruit, das wel waar eh, gij hebt liggen smossen met een volledige kouwe plat!
X: Hey, zal dat zo wat gaan?


mmm,heerlijk toch om zoiets terug te lezen!
Een stukje uit een toneelopvoering 2jaar geleden,
ondertussen gebruikt in lessen nederlands,
ik zou bijna durven zeggen dat ik er fier op ben;)

1 opmerking:

Chris zei

live meegemaakt! en positief bevonden :D