1 sep 2008

De moderne genees-kunde.

Ik heb het GEHAD met de moderne geneeskunde. Seriously.
1 augustus laat ik mijn wijsheidstanden trekken. Vandaag exact 1 maand geleden dus. Een normale,gezonde, ontwikkelde vrouw als ik zou daar toch al van moeten kunnen genezen zijn,wat denk je?
Niet dus.

Pasop,begrijp me niet verkeerd. De moderne geneeskunde kan veel. Heel veel. Misschien,in mijn ogen,zelfs te-veel. Maar ik ben te woest nu om ethische debatten aan te snijden over mensen kunstmatig in leven houden e.d. Dat moet dan maar in een volgende post.
Het zit namelijk zo,dat medicijnen,naast hun doeltreffende (?) werking, ook vaak NEVENEFFECTEN kunnen uitlokken. En ja hoor,beste lezertjes, Joke blijft zelden gespaard.
Maar dit keer ging het mijn petje zowaar te boven:
Ik nam antibiotica, als zijnde een brave,onwetende en naïeve jong-geopereerde, om te VOORKOMEN dat ik een ontsteking krijg op mijn tanden. Van dit medicijn (een weliswaar onschuldig wit pilleken) krijg ik een infectie (ja,leuk hoor), die ik bestrijd met een ander onschuldig wit pilletje (waar ik zware koppijn van krijg) en met een zalfje (waar ik allergisch aan blijk te zijn). Bovendien krijg ik desondanks TOCH NOG een ontsteking op mijn tanden.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Heeft de wetenschap daar nu jaren over zitten nadenken?
Even doorgetrokken: Hoeveel mensen zijn er niet net fysiek of mentaal zo erg aantoe omdat ze afzien van de neveneffecten van de medicatie die ze krijgen
om niet te lijden? Are we running around in cirkels?
Is dit nu het zottekesspel van de moderne genees-kunde?
Awel merci.

2 opmerkingen:

flanger zei

Ik raad een wortelsoepje aan.

Anoniem zei

Biochemie met zijn voor- en nadelen! :p Afdanken die handel ;)