2 dec 2007

Joke experimenteert,deel 1.

Ik kleur mijn haar! denk ik,
terwijl ik voor de 3650ste keer mezelf afkeurend in de spiegel bekijk.
(ik heb namelijk al ongeveer 10jaar hetzelfde kapsel)

Vastberaden,doch niet geheel zelfzeker,huppel ik richting de winkelen-voor-dummies-gigant: "Het kruidvat"!! (neen,niet de Wibra,daar hebben ze geen haarkleurmiddelen,hoogstens plastieke extensions)
2uur kiezen en 2minuten betalen later sta ik buiten met een doosje waar kastanjebruin met blonde lokjes zou moeten inzitten. Was was was,zeep zeep zeep,eerste tubeke,tweede tubeke,nog een potteke,conditioner,gel...
en een gil:
ROS ! ROS HAAR verdomme! (nee,daar heb ik geen foto's van) Ik had het moeten weten. De vorige keer dat ik de stap naar haarkleur waagde heb ik twee weken met paarse lokken rondgelopen,ongewenst. Bijna begon ik te denken dat het een allergische reactie was,een soort kleurige schimmels die mijn schedel moeten beschermen tegen de bijtende producten. (Bart: Uhm,daar zitten stoffen in waarvoor wij int labo handschoenen aandoen...)
Maar bon,het kwaad was geschiedt.

Nu zijn we 3dagen verder,en gelukkig zijn de schimmels verdwenen. Sterker nog,ik heb mijn eigen haarkleur terug. Niet onlogisch als je je bedenkt dat kastanjebruin met blonde lokken MIJN HAARKLEUR IS. Dat was een slimme zet van me. Nu heb ik op zn minst wel het gevoel dat ik wat aan mn looks heb veranderd. Maar wat jongeren zo leuk vinden aan experimenteren...Joost mag het weten.

2 opmerkingen:

Unknown zei

ge zijt ongelofelijk gij... en ge neemt fotos met de webcam van een apple computer :)

Anoniem zei

lang kiezen? jou kennende even kijken, twijfelen tussen dit en dat, en dan toch maar iets nemen... misschien volgende keer toch maar eraan denken om je haar slechts deels te verven, in zogenaamde Stränchen?