23 dec 2007

...al in een bakske vol met stro

Voelt get?
Ruikt get?
Proeft get???

Vanaf half november hebben ze het al tegen uw oren gekletst,hebben ze het door uw strot geduwd,hebben ze u er met u gezicht middenin geduwd,en nu ist echt bijna zover...Het feest vant kinneken Jezus! En ge-prékerstmist da ik heb! Moeder Maria haar water zou spontaan weer breken moest ze zien wat voor vreemde feestjes ik geef ter ere van hare eerstgeborene. Vrijdagavond RGRChristmasparty, zaterdagavond mijn eigen christmas party...en ik ben er nog altijd niet uit welk feestje ik het neigst vond. Beestig eigenlijk hoe mensen gretig gebruik maken van eender welk excuus om te feesten,zeker het absurdisme van vieren VOOR de feestdag (zoals dit weekend) en vieren NA de feestdag (zoals een tweede kerstdag uitvinden om zowel aan familie als vrienden loyaal te kunnen blijven). Da's gelijk vieren dat ge geslaagd zijt voor dat ge uw exames zijt gaan afleggen,of het vieren in uw volgende blokperiode. Maar op zich heb ik niks tegen die vijgen na Pasen,integendeel. Misschien moesten we het eerste woordje van Jezus dan ook maar vieren,zijn eerste stapjes,en het slagen van zijn zindelijkheidstraining. Maar goed,dat is mijn mening.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Vrijdagavond RGRChristmasparty, zaterdagavond mijn eigen christmas party...en ik ben er nog altijd niet uit welk feestje ik het neigst vond.



ik ga hier niets op zeggen

Joke zei

*Duwt Emmanuel omver,rolt hem in een levensgrote dweil,duwt hem in een levensgrote emmer water,wringt de vooroordelen eruit,zet Emmanuel,10kilo vermagerd,opnieuw recht*

Unknown zei

smile tot achter de oren..
het spijt me ik kan het niet laten