20 dec 2007

SMoG

Een mailtje!
Omstreeks 8u vanmorgen. Om te zeggen dat ik een kijkje mocht gaan nemen naar een kot. Perfect gelegen,in de straat van een van mijn campussen,en zowaar in't midden van de grootstad Antwerpen. Ik en Koen daarheen. Ik bel aan, 2 keer, voor Leen, zoals het papiertje op de deurbel gebood, en we wandelen na een bescheiden pieptoon-responsje naar binnen. Ronddraaien op de trap,niet wetende welke kamer het alweer was. Ik kijk omhoog,recht in de ogen van een wantrouwige zwarte kat. Angstig lachend draai ik me om naar Koen : 'Ongeluk?' Niets is minder waar,ik word naar boven geroepen door een vriendelijk meisje,die me gewillig zowel haar en-orm gezellig kamertje toont als het keukentje en de badkamer. 'Hier wil ik wonen!' denk ik spontaan...tot ze me verteld dat een Hongaarse Erasmusstudente me eigenlijk voor was...
Zichtbaar teleurgesteld druip ik af.
...
Ik kom thuis...een mailtje in mijn mailbox,van een zekere Ine. Blijkbaar was er tijdens het avondeten in dat gezellige keukentje op nr 10 over mij gepraat geweest,want het was een verzoekje,waarin ze voorstelde of ik haar kot,dus,dat van een verdieping hoger,voor 2 maanden wou overnemen,omdat zij stage doet buiten Antwerpen...Wauw,yes,super!...
Ware het niet dat ik een kot zoek voor 5 maanden...
Oh zeemzoet dilemma,Oh wazige toekomst,Oh gij tragisch lot!

Geen opmerkingen: