28 okt 2007

Cirque Du Soleil

Nog nooit was ik zo acrobatisch overdonderd,toen ik,gezetene op de tweede rij van een grote witte circustent,de show van Cirque du Soleil zag passeren.

Getrainde mannelijke en vrouwelijke lichamen,sierlijk bewegend aan touwen en palen als waren het menselijke elastiekjes,en zelden voelde ik me zo onlenig.

Fantasieƫn over wilde gekleurde dieren met springpoten,luchtballonnen gevuld met vogels,vreemde wezens bungelend tussen bamboestokken,het werd ongegeneerd voor je neus verwezenlijkt.
Spectaculaire sprongen werden afgewisseld met in elkaar verstrengelde vrouwen aan trapezen en mannen in latexbadpakjes,maar ook duidelijk zwaar gedisciplineerde chinese jongetjes konden het publiek met hun talent verbluffen.
Heerlijk hoe niets aan de verbeelding werd overgelaten,integendeel,die moest in dit geval zwaar onderdoen.

Ondanks dat zowel de titel van de show als de verhaallijn me compleet in de steek liet,heb ik 2uur lang op het puntje van mijn stoel gezeten. Mijn vooroordelen werden,samen met kleurrijk aangeklede en opgeschminkte brokken fysiek geweld zowaar tot tegen het plafond gekatapulteerd,en bleven daar aan het bewezen tegendeel hangen: Circus is niet altijd saai,is geen aaneenschakeling van trucjes om mensen met een snelgevulde kinderhand te entertainen,en er komen geen mishandelde olifanten in voor. Cirque du soleil is,voor iedereen die houdt van show,kleur,overdonderende live-muziek en een overrompeling van acts die de onderkaak gewillig laten zakken,een absolute aanrader.

3 opmerkingen:

Chris zei

alleen nog maar positieve dingen gehoord van circue du soleil, en de recensie die hier is neergeschreven doet me watertanden t.b.h.

Anoniem zei

ik zat al op het puntje van m'n stoel, toen ik enkel de tv-versie van de show op m'n pc'tje aan het bekijken was...

Chris zei

:), ik ken eerlijk gezegd alleen dingen die ik ervan lees, of hoor..

wat ik wel bezit, is de muziek van dit wervelend spektakel, en dat alleen al is magisch :)